Dlaczego recepcja w gabinecie kosmetycznym jest ważna? Czym powinna wyróżniać się obsługa klienta na recepcji?
Twój gabinet się rozwija i zaczyna Ci brakować czasu na pierwszy kontakt z klientkami, rejestrację na zabiegi, pilnowanie zaopatrzenia, sprzedaż produktów i wiele innych czynności, którymi do tej pory zajmowałaś się sama.
Zaczynasz się więc zastanawiać nad zatrudnieniem osoby, która przejęłaby te obowiązki i jednocześnie dbała o wizerunek Twojej marki.
I tutaj zaczyna się problem, ponieważ recepcja jest często niedoceniana przez właścicielki gabinetów. Nierzadko, dla oszczędności, zatrudnia się pracownika bez kwalifikacji, co jest wielkim błędem.
Czym jest recepcja w salonie kosmetycznym?
To pierwsze miejsce, do którego trafia klientka, w którym nie tylko poznaje Twoją ofertę, ale także dowiaduje się, jaki jest standard obsługi w Twoim gabinecie i wyrabia sobie opinię o Tobie.
Zaletą posiadania profesjonalnie prowadzonej recepcji jest:
- lepsza organizacja pracy salonu;
- wzrost zadowolenie klientek;
- zwiększenie sprzedaży produktów dostępnych w salonie;
- zwiększenie sprzedaży usług;
- płynna organizacja rejestracji na zabiegi i lepszy kontakt z klientem;
- większa koncentracja na kliencie i jego potrzebach.
Pamiętaj, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz, dlatego tak ważne jest, aby nie kierować się tylko pozorną oszczędnością i zainwestować w kompetentnego pracownika.
Jaki zakres obowiązków ma recepcjonistka/recepcjonista?
Wydawać by się mogło, że odbieranie telefonów i wpisywanie terminów w kalendarz jest prostym zadaniem i każdy sobie z nim poradzi.
Z własnego doświadczenia wiesz jednak na pewno, że obsługa klienta wymaga nie tylko umiejętności, na przykład sprzedaży oraz wiedzy dotyczącej Twojej branży, ale i pewnych predyspozycji, jak cierpliwość, pozytywne nastawienie do ludzi, kultura osobista czy umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresujących.
Klientki są bardzo świadome swoich potrzeb i oczekują usługi na najwyższym poziomie. Jeżeli tego nie otrzymują, nierzadko odchodzą w inne miejsce.
Co więc standardowo należy do zadań osoby zatrudnionej na recepcji?
- pilnowanie kalendarza zabiegów (rejestracja, zmiany terminów);
- informowanie klientek o oferowanych usługach i produktach;
- przyjmowanie płatności i wystawianie rachunków;
- weryfikacja harmonogramu pracy pozostałych pracowników salonu;
- kontakt telefoniczny i mailowy z klientkami;
- kontrola zaopatrzenia salonu;
- zamawianie brakujących materiałów.
Oczywiście w zależności od Twoich potrzeb oraz doświadczenia i umiejętności zatrudnionej osoby, może ona mieć więcej obowiązków, które odciążą Cię w bieżącej pracy salonu.
Wybierając kandydatkę lub kandydata na to stanowisko pamiętaj, że będzie ona pierwszą osobą, która zatroszczy się o samopoczucie klientek, oprowadzi po gabinecie, zaparzy kawę oraz zadba o wystrój i atmosferę.
Jeżeli więc przyjdzie taki moment, że zaczniesz zastanawiać się nad uruchomieniem recepcji, wybierz osobę tak profesjonalną, jak Ty sama i zadbaj o to, aby dzięki niej jakość obsługi Twoich klientów był na najwyższym poziomie.