Czy ustalając ceny swoich usług, próbujesz dostosować je do konkurencji? Wydaje Ci się, że skoro salon obok prężnie działa na danych stawkach, to u Ciebie też przyniosą one sukces?
Czy zdarza Ci się obniżać ceny, aby nie różniły się od oferowanych w innych gabinetach, albo nawet były niższe i w teorii bardziej zachęcające klientów?
To nie jest najlepsza droga. Dlaczego?
Walka ceną to bardzo powszechny schemat, który można zaobserwować u wielu przedsiębiorców prowadzących biznesy beauty.
Wydawać się może bowiem, że wygrywa ten, kto oferuje usługi za mniejsze pieniądze. To jednak nie jest do końca prawdą.
Niższe ceny owszem, przyciągną klientów, ale czy pomyślałaś kiedyś, jacy to są klienci?
Czy przypadkiem nie tacy, którzy szukają jedynie okazji cenowej? Skuszeni promocyjną ofertą, którzy przyjdą tylko jeden raz, a następny pójdą do salonu obok, oferującego jeszcze niższą stawkę?
Obniżką cen nie przyciągniesz więc do siebie wiernych, stałych klientów. Takich, którzy zakochają się w poziomie Twoich usług oraz w atmosferze Twojego miejsca i nawet nie dopuszczą do siebie myśli, że mogliby skorzystać z innego salonu.
Tacy klienci nie patrzą bowiem na cenę, ale na jakość, kwalifikacje, doświadczenie i przede wszystkim to coś, co wyróżnia Cię wśród konkurencji.
Bo pomimo, iż w wielu gabinetach oferowane są te same usługi, jego atmosferę tworzą ludzie. To właśnie ten wyjątkowy kontakt, dopasowanie i komunikacja z klientem w tej branży mają ogromne znaczenie. To one sprawiają, że klient lub klientka wraca do gabinetu, w którym czuje się swobodnie, może się odprężyć, opowiedzieć o sobie i zostać wysłuchaną i zaopiekowaną.
Te elementy razem wyznaczają poziom usługi i wiążą klienta z nami na długo.
Jeśli więc nie ceną, to czym wyróżnić się na tle konkurencji?
Po pierwsze – nie musisz być świetna we wszystkim!
Znajdź swoją specjalność, która mieści się w kręgu Twoich zainteresowań oraz w której dobrze się czujesz i niech ona będzie Twoją wizytówką. Bądź profesjonalistką w tym zakresie.
Może to być konkretna dziedzina lub nawet jeden zabieg – ale niech wszyscy Cię z nim kojarzą!
Daj się poznać jako ekspert, a to z całą pewnością zaprocentuje.
Wielu klientów chce mieć pewność, że oddaje się w ręce osoby kompetentnej, o dużym doświadczeniu i wiedzy. Osoby, u której może czuć się bezpiecznie. Tacy klienci rozumieją, że cena musi odzwierciedlać oferowaną im jakość.
Po drugie – pokaż się światu!
Zdobycie kwalifikacji i pasja do pracy to nie wszystko. Poświęciłaś czas i energię, masz doświadczenie i wiedzę – pochwal się nimi.
Zdarza się, że nawet najlepsi mają problem z postawieniem siebie w roli eksperta i sprzedawaniem swoich umiejętności czy usług.
To nie jest tak trudne, jak Ci się wydaje, a obecna technologia bardzo nam to ułatwia.
Napisz post na Facebooku na temat swojej pracy, pokaż co oferujesz i opisz, na czym to polega. Wstaw dobre zdjęcie lub zrób grafikę w jednym z dostępnych, darmowych programów. Nagraj Instastories jak wykonujesz zabieg lub przygotuj wpis blogowy na swoją stronę internetową.
Dzięki temu klienci zobaczą nie tylko Ciebie i Twoją pracę, ale też zauważą jej efekty, Twoją pasję i profesjonalizm.
Wykorzystaj social media jako wizytówkę, wybierz kanał i formę przekazu, w której czujesz się najlepiej, a szybko przekonasz się, że to naprawdę działa.
Po trzecie – bądź sobą!
Zastanów się czym kierujesz się w życiu oraz jakie wartości są dla Ciebie ważne i pozostań im wierna, także w swojej pracy. To pomoże Ci utrzymać spójność między tym, co klienci widzą w sieci i tym, co mogą zobaczyć w realnym świecie.
Nie udawaj w Internecie kogoś, kim nie jesteś. Zawsze pozostań sobą, dzięki czemu będziesz autentyczna i dotrzesz do odbiorców, którzy szukają właśnie Ciebie.
Skąd będziesz wiedzieć, do kogo kierować swój przekaz?
Kluczem jest to, aby określić, kto ma być Twoim klientem i poznać go – jego potrzeby, problemy, obawy, utożsamić się z nim. Postaw się na jego miejscu, pomyśl czego szuka, a wtedy będziesz mogła zaoferować mu usługi szyte na miarę i bez problemu zwrócisz jego uwagę na siebie.
Pamiętaj, że jesteś wyjątkowa i niepowtarzalna! Tak jak i Twoja oferta. Wykorzystaj to, pokaż swoją wartość, a do konkurencji zaglądaj jedynie po to, aby sprawdzić, co jeszcze dodatkowo możesz zaoferować w swoim salonie.
Jeżeli nadal nie wiesz, od czego zacząć, napisz do mnie. Pomogę Ci stworzyć z Twoich profili doskonałe narzędzia do pozyskiwania klientów.